TEK KİTAP DÖRT BECERİ

TEK KİTAP DÖRT BECERİ

Öğrencilerimiz tek kitapta dört temel dil becerilerini geliştiriyor...

01.03.2024 40

Uygulama öğrencilerin kitap okuma alışkanlığının geliştirilmesine ek olarak dört temel becerinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirilmesi amaçlanmıştır.Öğrencilerin her birine okuyacağı kitaplar dağıtılır. Öğrenciler ikili eşlere ayrılır ve her ay okuyacakları kitaplar öğrencilere teslim edilir. Öğrencilerden haftalık olarak eşlerine okudukları kitapları anlatmaları istenir. Eşler sırayla okudukları kitabın özetini bir birlerine anlatırlar. Ay sonunda bütün sınıf eşlerinden dinledikleri kitabın özetini yazar ve öğretmenlerine teslim ederler. Öğretmen incelediği yazıları değerlendirip öğrencilere geri dönüt yapar. Öğretmen her ay kitap değişimi ve eş değişimi yaptırarak motivasyon ve uygulamanın dinamikliğini korumaya çalışır.Yapılan değerlendirme sonuçlarından kitabı okuyan öğrencilerin okuma becerilerindeki gelişim, okuduğu kitabı arkadaşına sözlü olarak anlattığı için konuşma becerisindeki gelişim, anlatılan kitabı dinleyen öğrencilerin dinleme becerisindeki gelişim ve son olarak dinlenen kitabı yazıya dökerek yazma becerilerindeki gelişimin belirgin olarak geliştiği gözlemlenmiştir. Sonuç olarak bir ayın sonunda öğrencinin dört temel dil becerisinde gelişim gösterdiği gözlemlenmiştir.

 

 

01-03-2024

01-03-202401-03-2024